Saturday, August 21, 2010

Roodkapje

Hallo Allemaal,

Vroeger was ik al een groot liefhebber van sprookjes. Als jongste van drie kinderen werd ik vaak voorgelezen door mijn zus of broer voordat ik ging slapen. Mijn zus had een tweepersoonsbed. Dus het was altijd feest als ik bij haar mocht slapen. Ze is 8 jaar ouder dan ik. Het verhaaltje van roodkapje was een van mijn favorieten. Mijn moeder had ook voor carnaval een roodkapje costuum gemaakt. Helemaal compleet met een rieten mandje met lekkere dingen erin. De lekkere dingen waren natuurlijk zo op want je gaat niet naar je zieke oma met carnaval maar deelt het je vriendinnen.
 Laatst dacht ik hier aan en kwam op het idee om een roodkapje te tekenen. De boze wolf is nog niet in beeld maar wel een heel schattig konijntje om roodkapje te waarschuwen.
Welk sprookje was favoriet bij jullie?
Groetjes,
Nanda

Post a Comment